logo id kielce

banerek wzor 1          banerek ids 1

TwitterRSS FeedPinterest

Myślenie kreatywne

  • Filtruj
decoding-advertisements-ideology-and-meaning-in-advertising
Książka przedstawia analizę reklamy pod względem atrakcyjności wizualnej o wpływu na zachowania konsumenta
Kod MK12
dziecko-w-szkole-kreatywnego-myslenia

Edward de Bono w prosty i praktyczny sposób wyjaśnia, jak rodzic może kształtować umiejętności myślenia i wykorzystywania pełnego potencjału umysłu dziecka. Dzięki temu dziecko nie tracąc dziecięcego zapału, będzie lepiej i sensowniej przygotowana do radzenia sobie w życiu.

 

Kod MK1
homo-creativus-40-technik-podkrecania-umyslu

Homo creativus. 40 technik podkręcania umysłu to poradnik, który ma na celu zmianę sposobu postrzegania własnej kreatywności, ale nie tylko… Autor książki pokazuje czytelnikom, że tylko od nich samych zależy, czy osiągną sukces, czy nie. Owych rad udziela nie byle kto, bo autor popularnego bloga „Goping Void”. Hugh MacLeod stał się sławny dzięki rysunkom umieszczanym na odwrocie wizytówek.

 

Kod MK7
myslenie-przeciw-konfliktom-tworcze-metody-rozwiazywania-sporow

Historia ludzkości wybrukowana jest konfliktami. Kiedy przyjrzymy się im uważniej, dostrzeżemy, że zdecydowaną większość z nich rozwiązywano nieudolnie albo też jątrząca się rana została tylko niedbale zaklejona plastrem. Przez stulecia niewiele się pod tym względem zmieniło i obecne metody rozwiązywania konfliktów, zarówno tych codziennych, jak i globalnych, nadal są dość prymitywne, kosztowne, a często wręcz niebezpieczne.

 

Kod MK2
myslowa-rewolucja

Kiedy ponad dwadzieścia lat temu Edward de Bono jako pierwszy stworzył koncepcję „myślenia lateralnego”, zapoczątkował bezgłośną rewolucję w myśleniu, która objęła swym zasięgiem cały świat. Czy pozytywna rewolucja to osobista rewolucja zachodząca wewnątrz człowieka? Czy może jest to rewolucja społeczna? Czy to rewolucja narodowa, czy międzynarodowa? Musisz sam sobie odpowiedzieć na te pytania — ponieważ może być ona dla Ciebie każdą z tych rzeczy z osobna lub wszystkimi naraz.

 

Kod MK3
narodziny-klasy-kreatywnej

Dzięki nowatorskim konceptualizacjom i analizie zjawisk z pogranicza kultury, gospodarki i społeczeństwa, książka stanowi oryginalną interpretację zmian zachodzących na tym obszarze na początku XXI wieku. Daje dużo do myślenia współczesnemu ekonomiście, socjologowi czy refleksyjnemu politykowi.

 

Kod MK10
szesc-ram-myslowych

Każdego dnia świat bombarduje nas milionami informacji. Jedne są cenne, inne tylko ciekawe, ale większość jest kompletnie bezwartościowa. Aby zupełnie nie zwariować w rzeczywistości naszpikowanej danymi, musimy zacząć rozsądnie je filtrować. Tutaj z pomocą przyjść może Edward de Bono i jego koncepcja sześciu ram myślowych – autorski program świadomej koncentracji uwagi tylko na istotnych informacjach oraz ich odpowiedniej interpretacji.

 

Kod MK4
umysl-kreatywny

Kreatywność jest umiejętnością, której każdy może się nauczyć, ćwiczyć ją i wykorzystywać.
Bez kreatywności są tylko powtórzenia i rutyna. Są to rzeczy bardzo wartościowe i stanowią znaczącą część naszego zachowania – ale to kreatywność potrzebna jest do umożliwienia zmian, rozwoju i wytyczania nowych kierunków.

 

Kod MK5
umysl-nakrecony-zagadkowa-mechanika-myslenia

Uważasz, że ludzki umysł stanowi tajemnicę nie do rozwiązania? A może w rzeczywistości nie jest on tak skomplikowany i można go ogarnąć? Wyobraź go sobie jako stosunkowo prosty, ale także omylny system, którego działanie zależy od zachowania mechanicznych jednostek składowych. Kontrowersyjna teoria? Prowokacyjna? Ale czyż nie fascynująca?

 

Kod MK8
wodna-logika-wyplyn-na-szerokie-wody-kreatywnosci

O aktywności ludzkiego umysłu świadczy przede wszystkim humor. Tak przynajmniej uważa autor książki Edward de Bono. Esencją humoru jest sposób w jaki poruszamy się w poprzek ustalonych wzorców. Czy jednak potrafimy odejść od naszych wzorcowych zachowań? Sposobem może być chociażby prowokacja. To dzięki niej można przejść do nowego wzorca i stworzyć tym samym nową ideę.

 

Kod MK6
zmiana-i-co-dalej

Zmiany zachodzą w nas i wokół nas nieustannie. Pojawiają się w pracy, szkole, w domu, w naszym zdrowiu i zdrowiu najbliższych, relac jach z żoną, mężem, dziećmi, szefem, przyjaciółmi, w naszych planach, marzeniach, upodobaniach.

 

Kod MK9