logo id kielce

banerek wzor 1          banerek ids 1

TwitterRSS FeedPinterest

Grafika projektowa

  • Filtruj
Co jest nie tak ze sferą mediów społecznościowych? Marketingowy Graal, do którego jeszcze rok czy dwa lata temu pielgrzymowali reklamodawcy z całego świata, traci pozłotę. Google+ nie prześcignął Facebooka, Facebook nie odniósł spektakularnego sukcesu podczas giełdowego debiutu. Rodzime Grono.net, które jeszcze niedawno święciło triumfy, nie istnieje. Agencje reklamowe prowadzące profile medialne dużych klientów okazują się nie tak profesjonalne, jak miały być, a mniejsze firmy działają na własną rękę i często wykazują się całkowitym niezrozumieniem zasad obowiązujących w marketingu relacji. Czas włożony w aktywność w sferze mediów społecznościowych dla wielu marketerów jest czasem straconym… Czyżby bańka pękła?

Autorka tej książki stawia tezę, że jednym z powodów rozczarowania tą sferą jest brak możliwości rzetelnego mierzenia efektów komunikacji w mediach społecznościowych, ale nie ogranicza się do samego stwierdzenia faktów. Chce naprawdę pomóc Czytelnikom rozwiązać problemy wiążące się z ich obecnością w mediach społecznościowych. Wychodzi od podstaw. Uświadamia nam, dlaczego mimo wszystko warto inwestować w obecność w tej sferze. Podpowiada działania skuteczne dla różnych typów firm i różnych celów biznesowych. Odpowiada na często pojawiające się pytanie: „Dlaczego efekt komunikacji w mediach społecznościowych nie jest natychmiastowy?”. Zwraca uwagę na narzędzia marketingowe sprawdzające się w sferze nowych mediów, wskazuje, jak mierzyć efekty działań oraz jakie trendy pojawiają się w badaniach skuteczności strategii SM.
Kod 2013

Najnowsza odsłona serii 100 idei. Autor zaprezentował w książce 100 zagadnień z historii reklamy, opisując w przystępny sposób wybrane rodzaje, metody i chwyty twórców reklam oraz zmieniające się zjawiska społeczne. Poznajemy początki branży, jej rozwój w mediach, zmiany w podejściu do konsumenta oraz techniki, jakie stosowały i wciąż stosują wielkie firmy reklamowe.
101-eventow-ktore-musisz-znac
101 eventów, które musisz znać” – pierwsza publikacja podsumowująca rozwój event marketingu w Polsce w minionych 20 latach. Wybór projektów zrealizowanych przez firmy komercyjne oraz samorządy lokalne lub na nich zlecenie. Bogato ilustrowana książka prezentuje opisy ciekawych, oryginalnych wydarzeń, których celem było bądź zbudowanie czy wzmocnienie wizerunku marki, bądź promocja konkretnego produktu, jego wprowadzenie na rynek, zwiększenie jego sprzedaży. Każdy opis opatrzony jest metryczką z podstawowymi informacjami o wydarzeniu: jego idei, miejscu i czasie realizacji, podmiotach za nią odpowiedzialnych. W albumie ujęto zarówno wydarzenia masowe, jak i niszowe, popularne i ekskluzywne, jednorazowe i cykliczne.

Lektura publikacji z jednej strony pozwala zachować w pamięci wiele interesujących projektów, z drugiej zaś stanowi nieprzebrane źródło inspiracji dla marketerów i agencji eventowych. Lektura obowiązkowa dla osób odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku zarówno marek komercyjnych, jak i brandów miejsca.

Kod KW
101-reklam-ktore-musisz-znac
Zbiór 101 najlepszych polskich reklam, które wpłynęły na rozwój rynku reklamowego z hasłami z reklam, które weszły na stałe do języka polskiego. Wyjątkowa prezentacja najlepszych polskich kreacji reklamowych!

Unikatowy album – podsumowanie najlepszych reklam dwóch dekad reklamy w Polsce. 188 stron z layoutami o najwyższym poziomie kreacji. Reklam, które były punktami zwrotnymi rozwoju branży reklamowej i które odcisnęły się w powszechnej świadomości. Subiektywnego ich wyboru dokonały autorki książki: Renata Gluza i Agata Małkowska-Szozda. Reklama to uniwersalny kod – jest odbiciem czasów, w których powstaje, odzwierciedleniem mód, zdarzeń, emocji i miernikiem wyznawanych wartości. Jest zapisem obyczajowości i masowej kultury. Album „101 reklam, które musisz znać” przypomina, czym żyliśmy przez ostatnich ponad 20 lat, co nas interesowało, bawiło, zaciekawiało.

Kod KW
badania-wizualne-w-dzialaniu-antologia-tekstow
Jaki jest status obrazu w badaniach społecznych? Publikacja wypełnia lukę w naukowych opracowaniach dotyczących metodologii badań wizualnych oraz strategii ich wykorzystywania w analizach i zmianie współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Nie jest to jedna z wielu książek o kulturze wizualnej „w ogóle”, lecz zbiór tekstów, w którym przykłady konkretnych badań ilustrują, po co i w jaki sposób wykorzystywać obraz w analizach życia społecznego, zarówno jego uniwersalnych, jak i współczesnych problemów – nowych mediów, nierówności, zmiany społecznej, wiedzy, zdrowia i choroby, miasta, tożsamości. Wspólnym mianownikiem jest tu badanie społeczeństwa za pomocą tego, co wizualne, naoczne i zapośredniczone przez różnorodne technologie rejestracji i emisji obrazów.
Publikacja zawiera teksty dotychczas niepublikowane w Polsce, między innymi: John Berger, Zrozumieć fotografię; Marisol Clark Ibánez, Kadrowanie świata społecznego przy użyciu wywiadu fotograficzego; Elizabeth Edwards, Janice Hart, Fotografie jako przedmioty; John Grady, Obrazy reklamowe jako wskaźniki; Hubert Knoblauch, Performans wiedzy: wskazywanie i wiedza w prezentacjach powerpoint; Sarah Pink, Uruchamiając etnografię wizualną; Michael Rich, Richard Chalfen, Astma w słowach i obrazach. Narracje wizualne jako środek diagnozy, prewencji i terapii chorób przewlekłych; Dirk Vom Lehn, Christian Heath, Odkrywanie wystaw: wideoanaliza interakcji w muzeach i centrach nauki.
Kod KW1
e-marketing
Książka E-marketing zawiera cenne wskazówki i wnioski z pracy nad projektami wielu doświadczonych praktyków branży interaktywnej. Czytelnik pozna dzięki niej współczesne trendy w marketingu internetowym i przekona się, że nowoczesny marketer to osoba kochająca technologię, otwarta, kreatywna i inspirująca się nowościami, a także zyska wsparcie merytoryczne podczas wyboru skutecznej metody realizacji kampanii marketingowej w Internecie.

E-marketing pokazuje, gdzie szukać inspiracji, w jakie media inwestować, jak robić to efektownie i efektywnie.
Kod KW8
komunikacja-wizualna

Książka jest zbiorem jedenastu oryginalnych artykułów napisanych przez autorów zarówno wywodzących się ze środowisk akademickich, jak i praktyków w dziedzinie komunikacji wizualnej. Łączy ich potrzeba głębszego zastanowienia się nad istotą różnych form komunikacji wizualnej, pochodzeniem tych form, ich przejawami i semantyką.

Omówiono tu zagadnienia, które albo są najczęściej kojarzone z komunikacją wizualną, jak malarstwo, fotografia, teatr, film, reklama czy architektura, albo wyznaczają jej granice, jak neuropoznawcze mechanizmy odbioru przekazów wizualnych czy też komunikacja wizualna kreowana przez osoby głuchoniewidome.

 

Kod KW2
kreatywna-reklama

Wyczerpujące wprowadzenie w świat reklamy, jej tworzenia i kreatywnego wykorzystywania, z licznymi praktycznymi wskazówkami pomocnymi w doskonaleniu umiejętności!

 

Kod KW3
myslenie-wzrokowe

Tezy zawarte w książce Myślenie wzrokowe, po raz pierwszy wydanej w roku 1969, są prowokacyjne i dalekosiężne. Arnheim twierdzi, że myślenie jest ze swej natury percepcyjne. Twierdzi też, że starożytna dychotomia między obserwacją a myśleniem, między odczuwaniem a rozważaniem jest mylna i wprowadza w błąd. Nawet podstawowe procesy postrzegania pociągają za sobą mechanizmy typowe dla myślenia, a myślenie odbywa się za pomocą zmysłu wzroku.

 

Kod KW4
niezbednik-typograficzny-czyli-o-akapitach-w-kilku-paragrafach


Książka tłumaczy mechanizm rządzący składem akapitu oraz wyjaśnia, na czym polega proces czytania złożonego tekstu. Autor tłumaczy zależności poszczególnych białych przestrzeni w tekście – od świateł wewnątrz liter, poprzez światła międzyliterowe i międzywyrazowe, po międzywierszowe. Podpowiada, jak należy ustawić wartości typograficzne w akapicie, by uzyskać najlepsze rozwiązanie. Według wybitnego typografa i projektanta pism Matthew Cartera, „nie ma nic takiego, co trzeba rozumieć w składzie pism, czego nie byłoby w tej książce. Autor w sposób klarowny, za pomocą zrozumiałych rysunków i prostego języka, […] tłumaczy elementy typograficzne form i przestrzeni tworzących litery, słowa, wiersze i akapity”.

Książka jest adresowana do uczniów i studentów poznających podstawy typografii. Paul Shaw, projektant pism i nauczyciel w Parsons The New School for Design, tak pisze o książce: „Czytanie Niezbędnika typograficznego jest jak rozmowa z mistrzem, a nie słuchanie wykładu nauczyciela. Ton, w jakim jest napisana, opracowanie graficzne oraz treść spodoba się z pewnością zarówno studentom, jak i nauczycielom typografii”.


Kod GP 122
o-komunikacji-wizualnej-w-przestrzeni-publicznej

Książka, podzielona na dwie części, Prowokacje i Cyberpodręcznik, stanowi doskonałą lekturę nie tylko dla osób z wykształceniem artystycznym. Publikacja ma charakter hipertekstualny – podział na podrozdziały eseje umożliwia przerwanie lektury i powrót do niej w każdym momencie.Celem nadrzędnym autora jest pobudzenie czytelnika do myślenia kreatywnego, tworzenia i wykraczania poza swoje ograniczenia.

 

Kod KW5
print-control
3. numer rocznika print control ukazuje panoramę polskiego designu drukowanego w kontekście multidyscyplinarnej współpracy projektowej. Dwujęzyczna publikacja zawiera prezentację około 100 najciekawszych projektów drukowanych z lat 201314 wraz z opisami technicznymi oraz wywiady z wybranymi polskimi designerami.

Do podzielenia się swoimi doświadczeniami z różnego rodzaju kooperacji zostali zaproszeni polscy projektanci i artyści. Czytelnik będzie mógł dowiedzieć się więcej o bardziej prywatnej relacji projektantki Anny Nałęckiej z fotografami, dla których tworzy photobooki; o współpracy twórców studia Super Super ze specjalistami zaawansowanych technologii 3D; o relacjach, które nawiązuje Marian Misiak podczas swoich akcji typoaktywistycznych; o codzienności współpracowania Grzegorza Laszuka z instytucjami kultury oraz o wielokulturowych projektach kolektywu artystycznego Slavs and Tatar
Kod 117