logo id kielce

banerek wzor 1          banerek ids 1

TwitterRSS FeedPinterest

Historia i teoria projektowania

  • Filtruj
100-ideii-ktore-zmienily-sztuke

Od najdawniejszych malowideł naskalnych, poprzez Internet i sztukę uliczną, ta inspirująca książka zbiera w całość 100 najbardziej wpływowych idei, które ukształtowały świat sztuki. Uporządkowane chronologicznie, stanowią wyjątkowe i niezwykle oryginalne spojrzenie na historię sztuki.

 

Kod W1
100-years-of-magazine-covers-hardcover


Historia Magazine Covers obejmuje okres od 1900r do dnia dzisiejszeg czyli ponad , 100 lat okładek magazynu.
Czasopisma dostarczają migawki momentów w historii . Ich jednorazowy charakter oznacza, że muszą szybko sprzedać , pokazując ich rywalizację o uwagę na półkach z wizerunkami urody , płci.Ta książka gromadzi ponad 300 z najbardziej uderzających , prowokacyjnych ikon okładek z ostatnich 100 lat.

 

Kod HT1
1994

Album 1994, autorstwa Mikołaja Długosza, to refleksja nad podstawami współczesnej polskiej kultury konsumpcyjnej. Prezentuje, pochodzące z epoki definiowanej przez turbokapitalistyczne przyspieszenie Planu Balcerowicza, marzenia o towarach i konsumpcji, rzeczy dostępnych po okazyjnej cenie i w dużej ilości w sieciach hipermarketów. Prezentowane przez Długosza fotografie „pakszotowe” powstały w 1994 r. na potrzeby druków promocyjnych.

W „1994″ Mikołaj Długosz łączy pasję antropologa codzienności, kolekcjonera nudnych fotografii i wrażliwego na urodę świata estety. „1994″ to katalog rzeczy bez ceny, wyjętych niejako z komercyjnego kontekstu, choć przecież nie z historii, o czym świadczy tytuł projektu. Abstrakcyjne tło i konkret towaru, to zostaje, podobnie jak wspomnienia z rzeczami związane, z fetyszami, wokół których kręciło się niegdyś życie konsumenckich mas. „1994″ to nie jest ani piekło, ani niebo rzeczy, prędzej coś pomiędzy. Nie jest to też rzecz kultowa, raczej powszednia, banalna. To taki poziom zero reklamowej fotografii i komercyjnej fantazji.

Kod HT2
20-over-80-conversations-with-living-legends-of-architecture-and-design

20 Over 80 to zbiór wywiadów z inspirującymi  i twócami z zakresu architektury i dizajnu. Przedstawiając legendy grafiki, produktu, wzornictwa przemysłowego, architektury reklamy i pedagogiki, książka przybliża biografie wielu projektantów, którzy rozwijali dane profesje swoją działalnością.

 

 

Kod HT50
wadzieścia cztery godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Od kilku lat Departament Obrony Stanów Zjednoczonych przeznacza ogromne środki na badania nad pewnym gatunkiem ptaków. Pasówka białobrewa jest w stanie latać przez kilka dni i nocy bez przerwy na sen. Badania mają doprowadzić do odkrycia metody pozwalającej utrzymać długotrwałą, niewymagającą snu aktywność także u ludzi. Stawką jest stworzenie żołnierza, a w dalszej perspektywie również pracownika i konsumenta, który przez wiele dni może się obyć bez snu.  W świecie zachodniego kapitalizmu ideałem jest nieprzerwana aktywność i dyspozycyjność – dwadzieścia cztery godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. W tak skonstruowanej rzeczywistości nie ma miejsca na sen; staje się on ekskluzywnym i nieco anachronicznym dobrem. Odwołując się do filozofii, filmów i dzieł sztuki, Jonathan Crary analizuje proces stopniowego zawłaszczania naszego czasu, w tym także snu, przez kapitalistyczną logikę wydajności i produktywności. Patrząc z tej perspektywy, sen okazuje się jednym z ostatnich przyczółków buntu i wolności jednostki.
70s-style-and-design

70. Style & Design jest to bogato zilustrowana ksiązka która pokazuje przykłady kreatywności, odwagi i eklektyzm lat 70.Obejmuje modę, wnętrza, sztukę i architekturę w kontekście kulturalnym  i określa cztery główne tematy, które są powiązane ze sobą: od popu do postmodernizmu; Belle Epoque; Supernature i Awangardy.

 

a-history-of-advertising

Autorami Historii reklamy, są Robert Pincas i Marc Loiseau, przedstawiają historię reklamy od 1842 (powstanie pierwszej na świecie agencji reklamowej, w Filadelfii) do 2006 roku.

 

Kod HT21
a-touch-of-code-interactive-installations-and-experiences

Książka analizuje zaskakujące doświadczenia osobiste, gdzie wirtualne światy ze stron internetowych spotkają prawdziwy świat i gdzie przepływ danych konfrontuje ludzkie zmysły. Prezentuje międzynarodową spektrum interdyscyplinarnych projektów na granicy laboratorium, targów i przestrzeni miejskiej.

 

Kod HT4
agi-graphic-design-since-1950

AGI : Graphic Design od 1950 roku
Książka ta to pompedium wiedzy o tym kto jest kim w świecie projektowania graficznego.
Sojusz Graphique Internationale –AGI — to elitarny klub . Od momentu powstania w 1951 roku , jego członkowie zostali zbiorowo odpowiedzialni za projektowanie tożsamości większości największych światowych korporacji i instytucji , jak również dla niezliczonych przykładów znanych na całym świecie opakowań, wydawnictw , ilustracji i plakatów .

 

Kod HT5
altitude-contemporary-swiss-graphic-design

Książka łączy tradycyjną wysokiej jakości stylu z szwajcarskim zaawansowaniem mediów,jest przyczyną postępującego stylu ekspresji wizualnej.

 

Kod W46
american-illustration-28-ai-28

Od karykatur Kurta Vonneguta, Woody Allena, i Baracka Obamy, i prowokacyjnych zdjęć politycznych i środowiskowych, do beztroskiej bajki w stylu z minionych dziesięcioleci w tej książce 381 zdjęć to zwycięzcy ilustracji American konkursu roku 2008.

 

Kod HT7
an-alphabetical-book-about-nokia-pure-paperback

W książce firma London Studio Font ujawnia swój plan zbudowania publikację firmy. Historia zaczyna się z tworzeniem aplikacji Nokii do Urzędu. Dalton Maag zaprojektował nowy krój dla następnej generacji telefonów komórkowych . Książka opowiada w jaki sposób powstały rodziny czcionek , Nokia Pure został zaprojektowany ze szczególnym uwzględnieniem ich przydatności jako nowoczesnych fontów.  Dwadzieścia sześć znaków opisujących , jak każda litera alfabetu łacińskiego powstała jako bohater , każdy z unikalnymi cechami , aby spełnić wymagania być globalnym i szybko zmieniać się do potrzeb biznesowych.