3po3 vol. 2 – nowe technologie w Kielcach
data:
12 -14.10.2018
miejsce:
wstęp:
linki:
Za nami warsztaty 3 po 3 – jedyne w swoim rodzaju wydarzenie przeznaczone dla wszystkich pasjonatów nowych technologii. W tym roku przygotowaliśmy dla Was aż 3 dni wypełnione prelekcjami i warsztatami.
piątek (12.10.18)
NAPALM, ul. Sienkiewicza 14
17:30-20:00
* Vuforia + Unity, czyli VR w grach komputerowych
* Finansowanie nowych technologii – jak znaleźć fundusze na realizację swojego pomysłu
* Pierwsze kroki w świecie Internetu rzeczy
Tym wydarzeniem otwieramy drugą edycję 3po3. Przed nami 3 dni wypełnione po brzegi nowymi technologiami. Na piątkowym spotkaniu będziemy mieli okazję wysłuchać trzech prelekcji:
Sebastian Komorowski
Na prezentacji, chciałbym przedstawić rozszerzoną rzeczywistość przy pomocy Vuforia i Unity3D. Krótko omówić Vuforię, pokazać dwa przykłady i zrobić live coding.
Piotr Kipirzepa
Jak finansować swoje pomysły, czyli o dotacjach, kredytach, czy projektach typu GameINN, a także o szukaniu inwestorów.
Małgorzata Płaza
Podczas prelekcji postaram się przybliżyć zagadnienie Internetu Rzeczy, jaki wpływ wywiera na nasze codzienne życie.
Ilość miejsc: 60
sobota (13.10.18)
Instytut Dizajnu, ul. Zamkowa 3
9:00-12:00 HTML+CSS+RoR – tworzymy aplikację webową
Karol Topolski
Twoje własne Instastory – prosty prototyp instagrama
W ciągu trzech godzin przejdziemy od statycznej strony HTML do prostej kopii Instagrama. Dotkniemy przy tym takich technologii jak HTML, CSS, a przede wszystkim Ruby on Rails. Nauczymy się dynamicznie dodawać zdjęcia i łączyć je w kolekcje. Dotkniemy także “lajkowania” i komentowania. Pobieżnie powiemy sobie również o autentykacji i autoryzacji użytkowników. Zaczynamy z rana, więc nie zapomnijcie zabrać kawy!
Mamy tylko trzy godziny, więc żeby nie tracić czasu na instalację wszystkiego, otrzymacie ode mnie obraz maszyny wirtualnej oraz jego instrukcję obsługi.
Mile widziane, ale niekonieczne, doświadczenie z linią komend w Linuxie ( nie ma się czego bać ;))
Ilość miejsc: 15
12:00-15:00 Wprowadzenie do tworzenia gier w silniku Unity
Łukasz Stąporek
Warsztaty z obsługi edytora, podstaw programowania, zarządzania i tworzenia assetów na przykładzie prostej strzelanki kosmicznej.
Uczestnicy muszą mieć laptopy, a na nich zainstalowane środowisko Unity (https://store.unity.com/download?ref=personal). Mile widziana jest podstawowa znajomość programowania.
Ilość miejsc: 15
15:00-18:00 Wprowadzenie do nauczania maszynowego
Kazimierz Kiełkowicz
Warsztaty będą wprowadzeniem do tematyki Uczenia Maszynowego bez matematyki;) Przeznaczone będą dla osób, które nie miały wcześniej kontaktu z tematyką uczenia maszynowe. Przybliżone zostaną najważniejsze modele uczenia nadzorowanego jak regresja liniowa, regresja logistyczna, drzewa decyzyjne oraz proste modele neuronowe. Podczas warsztatów będziemy korzystać z języka Python (znajomość nie jest wymagana) oraz biblioteki scikit-learn. Każdy uczestnik warsztatów powinien posiadać laptopa z zainstalowanym Dockerem (https://www.docker.com) oraz obrazem (sam obraz zostanie podany w późniejszym terminie)
Ilość miejsc: 15
niedziela (14.10.18) Instytut Dizajnu, ul. Zamkowa 3
9:00-12:00 Budowanie i programowanie robotów Lego Mindstorms
Bricks4Kidz
O tym, że klocki Lego są nie tylko dla dzieci wiemy wszyscy. O tym jednak, że zbudowane z nich konstrukcje możemy programować wie już znacznie mniej osób. A jeszcze mniej miało okazję spróbować. Na tych warsztatach zbudujemy i zaprogramujemy robota, który układa kostkę Rubika.
Na warsztaty obowiązują zapisy w parach. W każdej parze musi być co najmniej jedna osoba w wieku 16 lat lub więcej. Minimalny wiek uczestników to 9 lat. Na warsztaty nie trzeba przynosić żadnego swojego sprzętu.
UWAGA! ZAJĘCIA W PARACH Ilość : 10 miejsc (5 par)
12:00-15:00 Warsztaty Arduino – wstęp do programowania mikrokontrolerów
HACKERSPACE
Chcesz zbudować elektroniczną zabawkę dla kota, urządzenie do automatycznego podlewania kwiatków podczas urlopu lub nietypowy system alarmowy? A może chcesz tchnąć trochę życia w swoją instalacje artystyczną? Dopuszczamy też możliwość, że chcesz po prostu nauczyć się czegoś nowego i ciekawego.
Na naszych warsztatach postaramy się przekazać Ci podstawy niezbędnej wiedzy. Nic o tym nie wiesz? Nie szkodzi! Dowiesz się czym są mikrokontrolery, co można z nimi zrobić i do czego podłączyć. Poznasz też podstawowe elementy elektroniczne. Przewidujemy pracę w dwuosobowych zespołach, ale zapisywać się można pojedynczo.
Ilość miejsc: 20
15:00-18:00 Tworzenie aplikacji na system Android
Aleksandra Majchrzak
O tym, że Kotlin to nie tylko marka ketchupu, a stworzenie prostej gry na Androida to nic trudnego. W czasie warsztatów stworzymy prototyp popularnej gry Czółko, poznając przy tym podstawowe komponenty i mechanizmy aplikacji na system Android.
Każdy uczestnik musi posiadać laptopa, a na nim zainstalowane Android Studio wraz z emulatorem (https://developer.android.com/studio/), Java JRE (https://www.java.com/pl/download/) i JDK (https://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk8-downloads-2133151.html). Jeśli chcecie uruchamiać aplikację na swoim telefonie z Androidem, będziecie tez potrzebować kabla USB-microUSB (standardowy kabel jak do ładowarki).